|Corona

20000 deelnemers voor COVIDRED onderzoek gezocht

20000 deelnemers voor COVIDRED onderzoek gezocht

Deze maand is in UMC Utrecht een onderzoek gestart om te kijken of een ‘slimme’ armband kan helpen in de strijd tegen corona. De ‘slimme’ armband meet continu de veranderingen van fysiologische parameters zoals temperatuur, hartslag en ademhaling. Een verandering in deze indicatoren kan duiden op een besmetting met COVID-19. Zo zou de armband een besmetting kunnen signaleren, dagen voordat de drager symptomen heeft.

Voor het COVID-RED onderzoek worden in totaal 20.000 deelnemers gezocht. Iedereen die ouder is dan 18 jaar kan zich aanmelden via https://www.covid-red.eu/

Hoe eerder, hoe beter
Rick Grobbee is hoogleraar Klinische epidemiologie in het UMC Utrecht en leidt het COVID-RED onderzoek. Grobbee: “Een hogere temperatuur kan duiden op beginnende koorts, en daarnaast hebben kuchen en benauwdheid direct effect op de ademhaling. Een verandering van deze factoren samen kan wijzen op een besmetting met COVID-19. De drager van de armband krijgt dan direct een seintje en moet zich snel laten testen. Dit is het eerste smart device dat real time gegevens verwerkt. En dat is belangrijk want wanneer je in een vroegtijdig stadium al een COVID19-besmetting detecteert, kun je direct in quarantaine en daarmee is de kans kleiner dat je een ander besmet. Deze technologie zou een belangrijke rol kunnen spelen bij het indammen van deze pandemie, en het signaleren van infectieziekten in de toekomst.”

Voorlichtingsfilmpje COVID-RED onderzoek

Slapend deelnemen, hoe werkt het?
Deelnemers aan het COVID-RED onderzoek krijgen kosteloos een ‘slimme armband’ thuisgestuurd. De deelnemer draagt de armband elke nacht. ‘s Ochtends worden de gegevens gesynchroniseerd met een speciaal ontwikkelde app. Eén keer in de twee weken beantwoordt de deelnemer een korte vragenlijst. De deelnemer krijgt vier keer het verzoek om een paar druppels bloed af te nemen. Het onderzoek duurt maximaal negen maanden.

De Ava-armband is een bestaand product dat normaal gesproken wordt gebruikt door vrouwen om de vruchtbaarheid te monitoren. 

Brede samenwerking
Aan COVID-RED nemen negen internationale partners deel, maar het onderzoek vindt grotendeels in Nederland plaats. Het Europese Innovative Medicines lnitiative (IMI) heeft een subsidie van tien miljoen euro verstrekt voor dit onderzoek.

Dit onderzoek ontvangt steun van de EU/EFPIAInnovative Medicines Initiative [2] Joint Undertaking COVID-RED grant no 101005177.  

Reacties

Redactie,

In verband met privacy afwegingen hebben we alle reacties en vragen over deelname verwijderd.

Reageer

Reageer

(enkel voor de redactie, deze wordt niet weergegeven op de website)

Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

Klaas Keesman,

CR55287@covidred.eu Sinds 3 dagen krijg ik geen update meer te zien op mijn iPhone. Bij het benaderen van de Cvid-Red website krijg ik de mededeling dat deze niet breikbaar is.

Reageer

Simone,

Hier vergelijkbaar!! Ik synchroniseer hem als ik wakker ben hij laat de gegevens van de nacht zien. Ze staan ook in de grafiek. Echter een dag later zet hij de gegevens van die dag erin en geeft hij de gegevens van 21 en 22 april niet meer weer. Zo ging het gisteren ook! De gegevens van voor 21-4 blijft ie wel weergeven.

Reageer

Reageer

(enkel voor de redactie, deze wordt niet weergegeven op de website)

Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

Peter,

Zelfde ervaringen als hierboven. Je moet elke vraag beantwoorden dus altijd iets aanklikken zoals een kruis of een min als het niet van toepassing is en dan krijg je pas een (klein) vinkje te zien. Bij covidsymptomen klik ik op Geen huidige symptomen maar er komt geen vinkje te staan en het antwoord wordt ook niet opgenomen in Uw gerapporteerde gegevens.

Reageer

Peter,

Heb even gebeld met de helpdesk. Er schijnt een update te zijn geweest dus ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Kijken of de gegevens van vorige dagen dan wel worden bewaard. Het is niet nodig dat er bij elke vraag een vinkje komt dus bij Diagnostische testen niks aanklikken als je geen test hebt gedaan en ook bij Covidsymptomen hoef je niks in te vullen als je geen klachten hebt. LET OP! Je hoeft jezelf alleen te temperaturen als je klachten hebt! Orale temperatuur dus alleen invullen bij klachten!

Reageer

Reageer

(enkel voor de redactie, deze wordt niet weergegeven op de website)

Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

Emily ,

Ik krijg steeds de melding bij het synchroniseren, dat er een app voor nodig is.. Due heb ik gewoon, naar toch elke keer die melding. Vanmorgen gesynchroniseerd, je kon zien dat er data werd uitgewisseld. Maar de uitslagen van afgelopen nacht zijn weg. Heb ze ook niet kunnen zien. App verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, maar nee ,geen data van afgelopen nacht.. Gebeld, maar moest afwachten tot na het weekend, en blijven proberen :-(

Reageer

Reageer

(enkel voor de redactie, deze wordt niet weergegeven op de website)

Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

Carina Makkink,

Goede dag, Ik heb het starterspakket ontvangen, maar ik krijg de app niet gedownload. Ik heb ook al een mail gestuurd vorige week maar geen antwoord ontvangen

Reageer

COVID-RED project,

Beste Carina, wat fijn dat u meedoet aan de studie. Vervelend dat het niet lukt met de app. Een paar algemene tips: de app is te vinden in de Playstore onder de naam “ava red” en heeft een lichtblauwe icoontje met twee witte cirkels erin. De Ava COVID-RED App neemt 50MB in beslag, deze ruimte moet beschikbaar zijn op uw telefoon. Uw telefoon moet ten minste Android 8.0 of iOS 13.0 hebben. Uw wachtwoord voor de app staat in de brief die ook in het Startpakket zit. De gebruikersnaam voor de app heeft u gekregen in de email met als onderwerp: “Uw Startpakket voor het COVID-RED onderzoek is onderweg”. Houdt u er rekening mee dat uw gebruikersnaam en wachtwoord tekens kunnen bevatten die wat onduidelijk kunnen zijn. Iets wat lijkt op de letter O kan ook het cijfer 0 (nul) zijn. Als het hiermee nog steeds niet lukt om in te loggen kunt u het beste contact opnemen met AVA via https://www.covid-red.eu/Ava/

Reageer

Karyn,

Hallo ik heb de starters pakket ontvangen en de app gedownload met het inloggen krijg ik een melding dat het onderzoek nog niet bezig is en dat het alleen voor het o derziek gebruikt jan worden, dus kan er (nog) niet in wat kan ik doen? Groetjes Karyn

Reageer

Reageer

(enkel voor de redactie, deze wordt niet weergegeven op de website)

Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

Wiel Schreurs,

Ik heb mij aangemeld en ook een e-mail voor verdere registratie ontvangen. Abusievelijk heb ik deze verwijderd. Kunt u mij svp een nieuwe aanmeldingsmail sturen. Thx.

Reageer

COVID-RED project,

Beste Wiel, bedankt voor uw bericht. Zou u dit aan de helpdesk kunnen doorgeven, dan helpen zij u verder. De helpdesk is geopend op werkdagen van 8.30 – 17.00 Telefoon: 030-7602424 Mail: Covid-red@juliusclinical.com

Reageer

Reageer

(enkel voor de redactie, deze wordt niet weergegeven op de website)

Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

COVID-RED project,

Excuses voor de problemen die hierboven zijn gedeeld. We zijn ons bewust van het probleem en werken aan een oplossing. Het is gelukkig niet zo dat de data verloren gaat. De data komt nog wel bij de onderzoekers aan, er is alleen een probleem waardoor de app de data niet laat zien aan de deelnemer. We verzoeken de deelnemers daarom om in de tussentijd de armband te blijven dragen en hun data in te blijven voeren. Voor overige problemen met de armband of app kan er via ons contactformulier contact worden opgenomen met de fabrikant: https://www.covid-red.eu/ava/

Reageer

COVID-RED project,

Update: gelukkig zijn de technische problemen inmiddels verholpen. De data die niet zichtbaar was, is niet verloren gegaan en was nog steeds van waarde voor het onderzoek. Als u nog problemen ervaart met de app, vul dan het contactformulier in aan de fabrikant: https://www.covid-red.eu/ava/

Reageer

Karyn,

Hallo, Weet niet of mijn bericht doorgekomen is maar als ik inlog met jullie code kom ik er niet in en staat een bericht dat het onderzoek nog niet bezig is? Wat kan ik verder doen? Groetjes Karyn

Reageer

Karyn,

Heb alles gedubbelchecked en ik vermoed dat het misschien komt omdat ik niet hoefde af te tekenen bij de postbode zou dat kunnen? Het bericht wat ik krijgnis dit: Ava-Covid is bedoeld voor klinische onderzoeksstudie en nog niet beschikbaar voor het publiek.

Reageer

Reageer

(enkel voor de redactie, deze wordt niet weergegeven op de website)

Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

David Staal,

Krijg je ook de uitslag van de bloedtesten te zien. Bij aanvang een buisje opgestuurd maar niets over gehoord.

Reageer

COVID-RED project,

Beste David, de eerste vingerprik wordt alleen geanalyseerd als de uitslag van uw tweede vingerprik positief is. De derde vingerprik wordt alleen geanalyseerd als de uitslag van uw vierde vingerprik positief is. Dit doen wij om de periode te bepalen waarin u besmet bent geraakt. Voor iedere vingerprik geldt dat als de uitslag bekend is, wij die sturen per e-mail naar u toe sturen.

Reageer

Reageer

(enkel voor de redactie, deze wordt niet weergegeven op de website)

Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

Feyzanur Hotaman,

Ik wil toch niet meer meedoen qan de test

Reageer

COVID-RED project,

Beste Feyzanur, bedankt voor uw deelname! Wat jammer dat u wilt stoppen. U kunt dit doorgeven aan de helpdesk. De helpdesk is geopend op werkdagen van 8.30 – 17.00. Telefoon: 030-7602424. Mail: Covid-red@juliusclinical.com

Reageer

Reageer

(enkel voor de redactie, deze wordt niet weergegeven op de website)

Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

Gusta Massey ,

Ik heb vandaag een sneltest gedaan ivm een melding die ik via jullie heb gekregen, is het mogelijk dat je een sneltest krijgt toegestuurd.

Reageer

COVID-RED project,

Beste Gusta, Bedankt voor uw bericht. Als de app een melding geeft om u te laten testen, raden we u aan zich te laten testen bij de GGD. Heeft de GGD u geweigerd voor een afspraak voor een PCR test, bijvoorbeeld omdat u geen klachten ervaart? Neem dan contact op met onze helpdesk en wij zullen u zo snel mogelijk een corona thuistest toesturen. Instructie voor het afnemen van de Corona thuistest zit bij de test. De helpdesk is geopend op werkdagen van 8.30 – 17.00. Telefoon: 030-7602424. Mail: Covid-red@juliusclinical.com

Reageer

Reageer

(enkel voor de redactie, deze wordt niet weergegeven op de website)

Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

Willy,

Vanmorgen gesynchroniseerd en toen ik hem om wilde doen voor het slapen gaan trilde de armband niet en vertoonde een roze lichtje. Ik moest weer synchroniseren. Wellicht omdat het een latertje geworden was en ik tegen half twee naar bed ging, was het dus de volgende dag. Dus eigenlijk moet je zorgen dat je voor 0.00 uur ligt 😅. Nu loop ik een dag achter. Is dit te verhelpen of moet ik gewoon een keer overslaan met synchroniseren?

Reageer

COVID-RED project,

Beste Willy, vervelend dat het en keertje mis is gegaan maar dat kan gebeuren natuurlijk! U kunt het beste dit contactformulier invullen, dan kan het bedrijf achter de armband uitleggen wat de beste oplossing is: https://www.covid-red.eu/ava/

Reageer

Reageer

(enkel voor de redactie, deze wordt niet weergegeven op de website)

Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

Sjoukje,

Hai hai, heb de armband nu meer dan 1 week, heb hem 1 nacht niet gedragen, maar zie in de app dat ik hem dus al 4 nachten niet heb gedragen. Ava was opgeladen, 's morgens netjes gesynchroniseerd, app gaf aandat het okay was.....NOT. Hebben jullie dan wel de gegevens? Greetzzzzz Sjoukje

Reageer

Reageer

(enkel voor de redactie, deze wordt niet weergegeven op de website)

Om spam te voorkomen vragen we u de onderstaande code over te typen.

Reageer